cloud

Werknemers zitten tegenwoordig niet meer op één werkplek. Natuurlijk zijn ze nog regelmatig op kantoor te vinden, maar ze willen ook gemakkelijk thuis kunnen werken. Of bij een klant op locatie en daar ook toegang hebben tot de bedrijfsdata. Als werkgever ga je daarin mee, want het vergroot de flexibiliteit van jouw bedrijf. Als voorbeeld noemen we een bedrijf in kantoormeubilair. De medewerkers zijn regelmatig bij klanten en het is bijzonder handig om dan over de actuele voorraadgegevens te kunnen beschikken. 

 

Maar, hoe regelen we dat dan? Nou, daar hebben we de cloud-toepassingen voor. Microsoft 365 van Microsoft bijvoorbeeld. Het combineert de vertrouwde Office desktoptoepassingen met voorzieningen voor mail, gedeelde agenda’s, chat, videovergaderingen en het delen van bestanden.

Wat is de cloud?

Als je nog geen gebruik maakt van de cloud zijn jouw gegevens, bestanden en software opgeslagen op de computer of een lokale server. Fysieke opslagplekken binnen de eigen bedrijfsmuren. Dat functioneert prima tot het moment dat je wilt werken met het administratieve pakket dat net op die andere computer staat. Of wanneer je dat ene document wilt bewerken dat op de laptop staat. Die je deze morgen thuis hebt gelaten….

 

En je kunt het allemaal voorkomen als je software installeert en ook documenten opslaat in de cloud. Flexibele, fysiek opslag in een datacenter. Vanaf dat moment kun je vanaf iedere plek in de wereld, op ieder moment en vanaf elk apparaat – dus ook mobiele telefoon -bij jouw gegevens. De cloud vervangt in dit geval dus de functie van een lokale server of computer.

Uw werkplek in de cloud

Microsoft 365 is de cloudservice van Microsoft die vertrouwde Microsoft Office-desktoptoepassingen combineert met professionele voorzieningen voor e-mail, gedeelde agenda’s, chat, videovergaderingen en het delen van bestanden. Met Microsoft 365 beschik je over veilige, hoogwaardige tools voor een vast maandbedrag zonder voorafgaande investeringen in de infrastructuur. Je kunt sneller werken vanaf vrijwel elke plek, met het vertrouwde Office.

De voordelen van Microsoft 365?

  • Jaarabonnement
  • Flexibel uitbreiden of inkrimpen
  • Snelle installatie & implementatie
  • Altijd up-to-date
  • Overal, altijd en met elk device of browser toegang
  • Automatische back-up van uw Microsoft 365 bestanden
  • Efficiënter en slimmer samenwerken

Microsoft 365 is in meerdere varianten verkrijgbaar. Er zijn verschillende abonnementen, afgestemd op de grootte en behoeften van bedrijven:

Business Basic
Ser06

6,72/ per maand*

* excl. BTW

50 GB E-mail postvak

1 TB opslag cloudopslag

Web- en mobiele Office-apps

Standaardbeveiliging
24x7 ondersteuning

Inbegrepen apps en services:
Word (web), Excel (web), PowerPoint (web), Teams, Outlook (web), Exchange, OneDrive, Sharepoint

Beste
Keuze

Business Standard
Ser06

14,04/ Per Maand*

* excl. BTW

Alles in Business Basic, plus:

Desktopversies van Office-apps met premium-functies

Office-apps installeren
(maximaal vijf pc's of Macs)

Eenvoudig webinars hosten

Extra inbegrepen apps:
Access (pc), Publisher (pc)

Microsoft 365-apps
Ser06

11,76/ Per Maand*

* excl. BTW

Meest geschikt voor bedrijven die Office-apps op verschillende apparaten en bestandsopslag in de cloud nodig hebben.

Zakelijke e-mail en Microsoft Teams zijn niet inbegrepen.

1 TB cloudopslag (OneDrive)

Desktopversies van Outlook, Word, Excel, Powerpoint, Publisher, Access

Veiligheid

“Het is mijn ‘worst nightmare’. Iemand wist per ongeluk een bestand of infecteert onze bestanden met een virus. Ik heb dus een goede back-up nodig. Veilig en zonder dat ik er naar hoef om te kijken. Hoe regel ik dat?”

 

Online Back-up

Met Online Back-up, ook zo’n handige cloud-toepassing, creëren we automatisch kopieën van je bestanden op een veilige plaats buiten de muren van het bedrijf. We stellen de externe server in op basis van jouw wensen. De online back-up zorgt dan automatisch voor een kopie op de ingestelde tijd (b.v. in de avond). DigiWorks controleert dagelijks of de back-up is gelukt. Is dat onverhoopt niet het geval, dan zoeken we uit wat de oorzaak is en corrigeren we dat. Jij hoeft er in ieder geval niet meer over na te denken!

 

De voordelen van Online-Back-up
  • Onbeperkte opslag: geen datalimiet
  • Veiligheid: datacenters in Nederland
  • Snelheid: eenmalige back-up, dus alleen wijzigingen worden opgeslagen
  • Betrouwbaarheid: versleutelde bestanden, toegang met eigen inlog en wachtwoord

Overzicht: na iedere back-up een overzichtsmail

 

Kies jij ook voor veiligheid?

Bel ons om te horen hoe we dat op korte termijn ook voor jou regelen.

Bel Ons 0572-395030

Domeinnamen & hosting

Het opzetten van een eigen website begint met het registreren van een domeinnaam. Deze is belangrijk in de communicatie naar klanten dus het is erg belangrijk om een goede pakkende naam te bedenken. Daarbij kies je ook een extensie: de toevoeging die volgt na de punt achter de naam van je website. Ieder land heeft zijn eigen extensie, zoals .nl, .eu of .fr. Naast deze land specifieke extensies zijn er nog honderden waaruit je kunt kiezen. Deze zeggen meestal iets over het type organisatie. Denk hierbij aan .shop, .org of .com. Hiermee kun je als website-eigenaar het internetadres inhoudelijk versterken.

 

Met webhosting brengen we jouw website onder op een server die permanent is verbonden met het internet. Op die manier is de website bereikbaar voor alle bezoekers. Hiervoor huur je ruimte op een van onze servers. Bij die ruimte krijg je ook de beschikking over een aantal mailboxen/-adressen. Via online monitoring beheren wij de server en zorgen we dat jouw website veilig en bereikbaar blijft.

 

Afhankelijk van de omvang van de website en het aantal benodigde mailboxen sluit je een abonnement af.

Bel DigiWorks om de beste keuze te maken: 0572 395030. Wij regelen het allemaal voor je.

Dit is wat wij standaard ondersteunen op onze hostingpakketten:
| 30 dagen back-up*
| Bereikbaar via IPv4 & IPv6
| DirectAdmin controlepaneel
| DNS beheerportal
| DNSSEC
| FTPS Toegang
| Gratis SSL
| HTTP/2 ondersteuning
| Laatste PHP versie
| Onbeperkt dataverkeer
| SPF, DKIM & DMARC
| SSH (op aanvraag)
| Telefonische support
| Webmail
* (Dit zijn back-ups die wij voor ons zelf maken ingeval van een storing)
Vind jouw beschikbare domeinnaam

Een .NL domeinnaam registreer je bij ons al voor € 8,50 (excl. BTW).
Kijk voor het volledige aanbod van onze hostingpakketten en domeinextensies op ons hostingportaal

Colocatie

“Allemaal leuk om opslagruimte op apparatuur van derden te huren, maar ik voel me toch beter als ik het in eigen beheer heb. Is dat ook mogelijk?”

Zeker kan dat bij ons. Met colocatie (of co-locatie) bieden wij een dienst waarbij je als klant een eigen server in een serverkast van een provider plaatst. Zo profiteer je van een betrouwbare netwerkverbinding en stroomtoevoer. In ruil voor kastruimte, netwerkverbinding, stroomverbruik en eventuele andere faciliteiten betaal je een abonnementstarief. DigiWorks heeft serverruimte in eigen beheer bij een professioneel datacenter. Bij colocatie is de server jouw eigendom en ben je zelf verantwoordelijk voor het functioneren van zowel de hardware als de software. DigiWorks draagt, samen met het datacenter, zorg voor een optimale beschikbaarheid van het netwerk. Colocatie is een goede optie als je op locatie geen hardware hebt of als uitwijklocatie. Ook vanuit het oogpunt van redundantie, het dubbel uitvoeren van systemen, kan co-locatie een oplossing zijn.

Meer weten?

Bel ons als je het idee hebt dat jouw bedrijf hiermee geholpen kan zijn:


0572-395030